سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤمن، بر آن که با او دشمنی می ورزد، ستم نمی کند و در راه آن که دوستش دارد، دست به گناه نمی زند . [امام علی علیه السلام]
یادداشتهای من
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» معجزه ایرانی بودن

 

یکی از حکمای یونان گفته است:« معجزات و شگفتی ها در طبیعت فراوان است،ولی معجزه یی بزرگتر از خود انسان نیست!»

انسان خود نیز معجزات فراوان دارد،مثلا چه معجزه یی از این بالاتر که در آنِ واحد در پنج موسسه کار می کند، و خم به ابرو نمی آورد،و خستگی نمی شناسد و همه نیز از او خشنودند!

اما واقعا چنین است؟ من نمی دانم،ولی بزرگان دین و سیاست از زمانهای پیش متوجه شده اند که این کار ممکن نیست.در کتب تاریخ آمده است که « روزی اسیری پیش عمر خطاب آوردند و گفتند:این اسیر بسیار دانا و کاردان است ، و از فضایل او اینکه : هم حداد و نجار است و هم قفال و بزاز و هم خباز ! عمر را خنده آمد و گفت او را آزاد کنید که به هیچ دردی نمی خورد،زیرا یک انسان بیش از یک کار را به درستی انجام نمی تواند بدهد؛و این اسیر ، پنج کاره هیچ کاره است!»

و نیز از همین عمر نقل می کنند که گفت : « هرگاه به ذوفنونی برخوردم غالب آمدم،و هرگاه به ذیفنونی رسیدم مغلوب او شدم» و توضیح این عبارت آنست که هرگاه به آدمی برخوردم که ادعای دانایی چندین علم و هنر را داشت، او را مغلوب کردم؛ ولی هرگاه به دانشمندی برخوردم که یک فن داشت،مغلوب او شدم؛زیرا وی از ظرایف و دقایق آن هنر به نیکی آگاه بود.

امروزه که در کشور عزیزمان ایران می خواهند نظر و عمل با هم پیشرفت کند،و حتی به فنون عملی بیش از علوم نظری اهمیت می دهند باید به این نکته توجه کنند که : یکی از علل عدم پیشرفت کارها این است که هیچ کس کار خود را به نحو احسن انجام نمی دهد؛ زیرا فلان کس که معاون وزارت خانه است،رئیس فلان موئسسه، دکتر، خلبان ،مدیر فلان شرکت، رئیس سازمان سوخت و یا رئیس فلان تیم ورزشی هم هست. بدیهی است که هیچ یک از این کارها به طور شایسته نمی تواند انجام دهد.

همچنان که مرد عاشق پیشه یی- هر اندازه هم نیرومند و مقتدر باشد- نمی تواند پنج معشوق را راضی نگه دارد و به درد دل همه برسد پدران ما می گفتند:

گر مذهب مردمان عاشق داری   یک دوست بسنده کن که یک دل داری

بله برادر ، یک تن هر قدر هم دانا و توانا باشد نمی تواند چند شغل را اداره کند مگر اینکه از « معجزه ایرانی بودن » برخوردار باشد.  

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( چهارشنبه 91/11/11 :: ساعت 1:35 عصر )
»» بهای مردمان

آورده اند که در زمان سلطان طمغاچ،خان سمرقند،وقتی جماعتی از قصابان شهر شرح حال به خدمت او بردند که: ما گوسفند می خریم و می کشیم و گوشت می فروشیم و ما را سودی باقی نمی ماند.اگر پادشاه اجازه فرماید تا قیمت گوشت را گرانتر کنیم،هزار دینار به خزانه می رسانیم. پادشاه فرمود که«زر به خزانه باید رسانید و بدان قیمت که می خواهید گوشت فروشید.»چون زر به خزانه رسانیدند چیزی در نرخ گوشت در افزودند،پادشاه در شهر ندا فرمود که:«هر که از قصابان گوشت بخرد،بفرماییم تا او را مجازات کنند.»بنابر این هیچ کس از قصابان گوشت نخرید و در هر محله ای پنج شش تن به مشارکت گوسفندی می خریدند و گوشت قسمت می کردند و قصابها را گوشتها فاسد می شد. و البته کسی از ایشان چیزی نمی خرید. پس دادن مالی دیگر قبول کردند تا اجازه یافتند که به همان قیمت اول بفروشند.و چون این کار به این ترتیب پایان یافت،طمغاچ گفت :نیکو نمی بود که ما تمامی مردمان خود به هزار دینار می فروختیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( شنبه 88/7/18 :: ساعت 10:25 عصر )
»» معجزات چند شغله ها

واقعاً که بعضی ها چه معجزاتی دارند.مثلاً در آن واحد می توانند در پنج موسسه کار کنند اون هم در پستهای مدیریتی،مدیر کلی،مدیرعاملی و غیره وذالک و خم هم به ابرو نمی آورند و خستگی نمی شناسند و بالا دستی ها هم خشنودندکه دارد کارها می چرخد!!

اما واقعاً ممکن است؟ من که نمی دانم ، ولی بزرگان دین وسیاست از زمانهای دور متوجه شده اند که این کار ممکن نیست.در یک کتابی تاریخی می خواندم که :روزی اسیری پیش عُمر خطاب آوردند و گفتند:این اسیر بسیار دانا و کاردان است و از فضایل او اینکه : هم حداد و نجار است و هم قفال و بزاز و هم خباز! عُمر خندید وگفت : او را آزادش کنید که به هیچ دردی نمی خورد ، زیرا یک انسان بیش از یک کار را به درستی نمی تواند انجام دهد و این اسیر پنج کاره هیچ کاره است!

امروزه که در ایران می خواهند نظر و عمل با هم پیشرفت کند و حتی به فنون عملی بیش از فنون نظری اهمیت می دهند باید به این نکته مهم توجه کنند که: یکی از علل عدم پیشرفت کارها این است که هیچ کس در جایی که باید باشد نیست و نتیجه این می شود که کارها به نحو شایسته انجام نشود؛ زیرا فلان شخص که معاون فلان وزارتخانه است،رئیس فلان دانشگاه و مدیر فلان شرکت و رئیس فلان بیمارستان خصوصی و همچنین سرپرست انجمن شهر هم هست. بدیهی است که هیچ یک از این کارها را نمی تواند بطور شایسته انجام دهد، همچنان که مرد عاشق پیشه ای هر اندازه هم نیرومند و مقتدر باشد نمی تواند در آنِ واحد پنج معشوق را راضی نگه دارد و به درد دل همه آنها برسد. به قول قدیمی ها که می گفتند:

گر مذهب مردمان عاشق داری    یک دوست بسنده کن که یک دل داری

همچنان که علوم نظری از قبیل فلسفه،تاریخ،اقتصاد،سیاست، روانشناسی و...... تخصصی شده اند و آن روزگار سپری شده است که یک نفر همه علوم زمانه را بداند و در باره همه آنها کتاب بنویسد، همچنین در کارهای عملی از قبیل وزارت و ریاست و مدیریت و روزنامه نگاری و غیره و ذالک چنان طول و عرض پیدا کرده که دیگر یک تن هر چند هم که دانا و توانا باشد نمی تواند، یک شغل را اداره کند چه رسد به پنج شغل. نتیجه این چند شغلی مایه بی نظمی و تباهی و فساد در همه این موسسات می شود. آن عده از آقایان که در آنِ واحد پنج شغل دارند، بدانند که حقوق چهار نفر را غصب و تضییع کرده اند و عده ای را بیکار گذاشته اند و جامعه را دچار بحران و نابسامانی می سازند

ولتر فرانسوی می گوید: کار و کوشش ما را از سه شر بزرگ می رهاند: ملالت و دلسردی، رذیلت و تباهی و فقر و نیازمندی! و در هر جامعه که کارها بر اساس استعدادها تقسیم نشود در واقع همه بیکاره اند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( شنبه 88/4/20 :: ساعت 4:52 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرگ بر آل سعود
حق و حقوق خانمها
چند نکته
عشق حسین
دسته کلید
نکته
خائن به وطن ، همه جا ، نزد همه و همیشه منفور است!
ازغدی: شیعه را نباید از گزینه نظامی ترساند
فدائیان اسلام
اجرای حکم اسلام در حکومت طاغوت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 52
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 369162
» درباره من

یادداشتهای من

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حسین[5] . آمریکا[3] . شهادت[3] . یهود[3] . محرم[2] . مظلوم[2] . معرفت[2] . ندارد[2] . شیطان بزرگ[2] . شیعه[2] . صهیونیست[2] . بنزین[2] . آزادی بیان[2] . عزت[2] . علی[2] . فلسطین[2] . امام حسین[2] . امام رضا . امام رضا(ع) . امربه معروف ونهی از منکر . انسان . اوباما . ای شما ایکه . ای کسانی که . ایران . ایمان . بردگی . آمریکا . ائمه اطهار . ابی عبدالله . اختلاف سیاسی و مذهبی . ارزش . استثمار . اسرائیل . اصل هشتم . افزایش قیمت . حسین(ع) . حسینی . حضرت محمد(ص) . خدا . خودپرستی . خودنمائی . درد . دروغ . دین_سکوت . ذلت . رئیس جمهور آمریکا . رانت خواری . رمضان . رمی جمرات . رنگارنگ . زیبایی . زینت . سازمان تمانی . سازمان کهیلا . شعار . شکست . قانون اساسی . قدر . قطره چکان . قمه زنی . قیامت . کربلا . کفش . گران فروشی . گریه . مجلس . غدیر . فرانسیس فوکویاما . فرهیخته . فساد مالی . فعالیت اقتصادی . عشق حسین . آسمونی . ترس . تروریسم . تعزیه . تلویزیون سلام . تنهایی . توانمندی . توبه . توطئه . جامعه فرهیخته . جهان . چشم چرانی . چهره . حجاب . صیاد . طرح اقتصادی . ظلمکم فروشی . عاشورا . عباسی . عزاداری . صلوات . نظارت . نقد . هدفمند کردن یارانه ها . هنر . هوشمندی . وداع . ولایت فقیه . مهدویت . مهم و مهمتر . مداحی . مدیریت . آبرو .
» آرشیو مطالب
طنز سیاسی
طنز اجتماعی
آموزشی
سیاسی و اجتماعی
مذهبی
اد بی
قصه
یک نکته
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب