سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت، نخستین کسانی که بر حوض [کوثر] وارد می شوند، دوستان در راه خداوند ـ عزّوجلّ ـ هستند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
یادداشتهای من
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ولایت فقیه

ضرورت بحث و گفتگو دربارة مسئله ولایت فقیه مسئله ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه اسلامی است که بحث و گفتگو دربارة آن از دو جهت ضروری است؛ اول آنکه ولایت فقیه سنگ بنای نظام جمهوری اسلامی است و بر هر فرد مسلمان و انقلابی لازم است که این اصل اساسی را خوب بشناسد و سپس بر مدار آن حرکت کند و دوم آنکه دشمنان اسلام و انقلاب فهمیده‌اند که ظلم‌ستیزی انقلاب و نظام اسلامی، از این اصل مهم و مترقی سرچشمه گرفته است و برای منحرف ساختن چنین نظام و انقلابی، باید به قلب نیرو دهنده و ستون استوار آن هجوم برند و به همین جهت است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در هر زمان مناسب شبهاتی در زمینة این اصل بی‌بدیل مطرح شده است.    معنای واژگان «ولایت» و «فقیه» در اصطلاح ولایت فقیه مقصود از واژة ولایت در بحث ولایت فقیه، سرپرستی است،  اما «ولایت» فقیه نه از سنخ ولایت تکوینی است و نه از سنخ ولایت بر تشریع و قانون‌گذاری و نه از نوع ولایت محجوران و مردگان، بلکه ولایت مدیریتی بر جامعه اسلامی است که به منظور اجرای احکام و تحقق ارزش‌های دینی و شکوفا ساختن استعدادهای افراد جامعه (اثارة دفائن عقول) و رساندن آنان به کمال و تعالی درخور خویش، صورت می‌گیرد.   مقصود از فقیه در بحث ولایت فقیه، مجتهد جامع الشرایط است، نه هر کس که فقه خوانده باشد. فقیه جامع الشرایط باید سه ویژگی داشته باشد؛ اجتهاد مطلق، عدالت مطلق و قدرت مدیریت و استعداد رهبری. یعنی از سویی باید صدر و ساقة اسلام را به طور عمیق و با استدلال بشناسد و از سوی دیگر در تمام زمینه‌ها حدود و ضوابط الهی را رعایت کند و از هیچ یک تخطّی و تخلّف نکند و از سوی سوم، استعداد و توانایی مدیریت و کشورداری و لوازم آن را واجد باشد.   



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( سه شنبه 92/2/3 :: ساعت 8:44 صبح )
»» نماز به قصد بهشت

منطق انسان بیدار این است که ان صلوتى و نسکى و محیاى و مماتى لله رب العالمین خلاصه این که وقف حق تعالى است و همه اعمال و احوالش قربة الى الله است ، شخص موحد خدا مى بیند و بس . مسلمان اگر نمازش را به قصد بهشت بخواند، نماز او باطل است ، نماز و دیگر اعمال عبادى باید براى تقرب حق تعالى باشد.

از کتاب : پندهاى حکیمانه علامه حسن زاده آملى

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( جمعه 92/1/30 :: ساعت 3:55 عصر )
»» قول شیطان

آیه 119 سوره نساء

(و لاضلنهم و لامنینهم و لامرنهم فلیبتکن اذان الانعام و لامرنهم فلیغیرن خلق الله ):(هر آینه آنها را گمراه می کنم و آزرومندشان می سازم ووادارشان می کنم تا به عنوان تحریم گوشت حیوانات حلال گوشت ، گوش آنهارابشکافتند و دستورشان می دهم تا خلقت خدا را دگرگون سازند)، ادامه قول شیطان رجیم است که خطاب به پروردگار می گوید:هر آینه آنها را از طریق تو ومذهب تو وطاعت رسولت گمراه می کنم و آنها را با آرزوهای خیالی و موهوم سرگرم می نمایم و به آنها دستور می دهم (چون کسی که با امر خدا مخالفت کنددعوت شیطان و امر او را اجابت کرده است )تامثلا گوش بعضی حیوانات مثل (بحیره )(ماده شتری که پنج شکم زاییده )و(سائبه )(شتری که به عنوان وفای به عهد آن را رها می کردند)را بشکافند تا گوشت آنها را حرام اعلام کنند و اگر این مورد ازگمراهی را به عنوان نمونه ای از ضلالت آورد به جهت آن است که بعضی از افراد عام را بعد از ذکر عام بیان کرده باشد. و همچنین می گوید آنها را وادار می کنم که خلقت خدا را تغییردهند، مثلامردان را که توانایی ازدواج دارند ،اخته نمایند یا انواع مثله و بریدن اعضاء رامعمول کنند و یا مردان با یکدیگر لواط نموده و زنان با یکدیگر مساحقه نمایندو اینها همه خروج از حکم فطرت و ترک دین حنیف و برگزیدن روشهاواحکامی غیر از شریعت الهی است ، (ومن یتخذ الشیطان ولیا من دون الله فقدخسر خسرانا مبینا):(و هرکس به جای خدا شیطان را به عنوان دوست وسرپرست خود بگیرد، به تحقیق دچار خسارت و زیانی آشکار شده است )لذاچنین کسی که به جای پروردگار عالمیان که سرپرست و معبود و حاکم کل هستی است ، شیطان را سرپرست خود بگیرد، مسلما دچار ضرر وخسارت شده ،چون مذهب خدا برتر است و هر کس به آن تمسک یابد رستگار می شود و هرکس راه خدا را ترک کند، همانا از راه راست منحرف شده و کدام خسارت آشکارتر از خسارت ترک سعادت حقیقی و کمال خلقت است ،چون این چنین کسی سعادت را وانهاده و غیر آن را برگزیده ، و در واقع مصداق این آیه گشته وبه تحقیق در مسیر کفار مجاهده نموده ،اگر چه خود را مسلمان بداند،اما درحقیقت جز فساد و فاسد کردن عملی انجام نمی دهد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( یکشنبه 92/1/25 :: ساعت 4:36 عصر )
»» عطر زدن زن

روایاتی در باب عطر زدن زن وجود دارد که بعضا از آنها حرمت استعمال عطر و یا حکم زنا برای استعمال کننده آن - زن - صادر گردیده است و یا بیان اینکه مورد لعن قرار میگیرد . مانند :
مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکَمِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَیْلِ عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِی عَمْرٍو الْجَلَّابِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَیُّمَا امْرَأَةٍ بَاتَتْ وَ زَوْجُهَا عَلَیْهَا سَاخِطٌ فِی حَقٍّ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهَا صَلَاةٌ حَتَّى یَرْضَى عَنْهَا وَ أَیُّمَا امْرَأَةٍ تَطَیَّبَتْ لِغَیْرِ زَوْجِهَا لَمْ تُقْبَلْ مِنْهَا صَلَاةٌ حَتَّى تَغْتَسِلَ مِنْ طِیبِهَا کَغُسْلِهَا مِنْ جَنَابَتِهَا 1
ابْنُ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنِ الْوَلِیدِ بْنِ صَبِیحٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَیُّ امْرَأَةٍ تطیبت ثُمَّ خَرَجَتْ مِنْ بَیْتِهَا فَهِیَ تُلْعَنُ حَتَّى تَرْجِعَ إِلَى بَیْتِهَا مَتَى مَا رَجَعَتْ2
"
رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمود: هر زنی که خود را خوشبو نماید و از منزل خارج شود تا زمانی که بر می گردد مورد لعنتِ (خدا و ملائکه) قرار می گیرد. "

از مجموع روایات صادره در باب نهی استعمال عطر در زنان و نیز سیره حضرت زهرا (س) ( پوشاندن خویش از فرد نابینا که یکی از علل آن را استشمام بوی خویش توسط آن فرد بیان فرموده بودند ) و نیز منضم نمودن روایات مبنی بر جواز استعمال عطر ، بر می آید که استعمال عطر برای زن و مرد فی نفسه مانعی ندارد و تنها حکم حرمت آن شامل موردی می شود که استعمال عطر توسط زن تعمدا برای نامحرم باشد و یا جلب توجه نماید - این دو قید بسیار مهم است لطفا دقت فرمایید - حتی اگر برای نامحرم استعمال نشود اما اگر جلب توجه نامحرم را کند ، حرام است .
نکته دیگر در توضیح روایاتی که در باب زناکار بودن زن است ممکن است مبنی بر این باشد که هر یک از اعضا و جوارح زنایی دارد که ممکن است روایت مورد بحث ناظر به ارتکاب این نوع گناه باشد نه زنا و فاحشه معروف و مشهور .
_______
1-
الکافی 5 518 باب التستر ..... ص : 518
-2
بحارالانوار، ج 100، ص 247

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( شنبه 92/1/17 :: ساعت 10:36 صبح )
»» نگاه بزرگان به حضرت رسول (ص)

حضرت محمد (ص) قانونگذاری خردمند و بزرگ بود که دینی تهذیب یافته برای جهانیان آورد. او نماینده زنده عنایت پروردگار بود. خدائی که بر همه چیز آگاه است . او را فرستاد تا مسیحیان را که گمراه شده بودند متنبه گرداند. بتها را خرد کنند،ایرانیان خورشید پرست را مطیع سازد. و آئین خداشناسی را از دیوارهای چین تا سواحل اسپانیا بگستراند.آئین محمد(ص) چنان خردمندانه است که برای تبلیغ آن هیچ نیازی به جبر و قهر نیست.کافی است که اصول آن را به مردم بفهمانند تا همه به آن بگرایند،اصول دین محمد(ص) چنان با عقل انسانی سازگار است که در مدتی کمتر از 50 سال در فلب نیمی از مردم روی زمین جا گرفت.

( یولن دیلی یه )



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( دوشنبه 91/11/9 :: ساعت 11:45 عصر )
»» محمد رسول الله ص

آنچه بزرگان در باره حضرت محمد رسول الله(ص) گفته اند:

هرگاه وضع اعراب  را قبل از ظهور حضرت محمد(ص) در نظر بگیریم وبا اوضاع بعد از قیام او مقایسه کنیم به خوبی احساس می کنیم که اگر از تمجید و تکریم چنان مرد بزرگ و فوق العاده خود داری کنیم بی شرمی و بی انصافی است.

و باز اگر ظهور او را تصادفی کور کورانه بدانیم مثل این است که در باره قدرت قاهر و نافذ خدای متعال شک کرده ایم . (جان دیون پورت انگلیسی)

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( دوشنبه 91/11/9 :: ساعت 10:57 عصر )
»» مومن واقعی

امام رضا(ع) می فرمایند:

مومن،مومن واقعی نیست،مگر آن که  سه خصلت در او باشد: سنتی از پرودگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش.اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است، اما سنت پیغمبرش،مدارا و نرم رفتاری با مردم است،اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشانی.اصول کافی ج 3، ص33

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( پنج شنبه 91/10/21 :: ساعت 6:2 صبح )
»» عقل مسلمان

امام رضا (ع) می فرمایند:

عقل شخص مسلمان تمام نیست،مگر این که ده خصلت را دارا باشد:

1-از او امید خیر باشد.2-از بدی او در امان باشند.3- خیر اندک دیگری را بسیار شمارد.4- هرچه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود.5-در عمر خود از دانش طلبی خسته نشود.6- فقر در راه خدایش از توانگری محبوبتر باشد.7- خواری در راه خدایش از عزت با دشمن محبوبتر باشد.8-گمنامی را از پرنامی خواهانتر باشد.9-سپس فرمود:دهمی چیست؟به او گفته شد:احدی را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیز گارتر است.(تحف العقول،ص447)

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( پنج شنبه 91/10/21 :: ساعت 5:58 صبح )
»» کربلا زیباست

کربلا زیباست ، میدونی چرا چون هیچ چیز اضافه ای در آن دیده نمی شود همه چی سرجای خودش است و به شکل بسیار خوب و زیبائی ترسیم شده است و امام حسین (ع) با شهادت خود ،فرزندان و یارانش این زیبائی را بوجود آوردند و حضرت زینب (س) نیز در سخنرانی خود در جلوی یزیدیان نیز فرمودند که در کربلا جز زیبائی چیزی ندیدند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( پنج شنبه 91/10/14 :: ساعت 9:54 صبح )
»» مافوق نیکی

پیغمبر فرمود:  مافوق هرنیکی ، نیکی هست، تا اینکه انسان در راه خدا کشته شود، که ما فوقش خوبی و نیکی وجود ندارد.

( خصال 1/9 )



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( شنبه 91/9/4 :: ساعت 10:13 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرگ بر آل سعود
حق و حقوق خانمها
چند نکته
عشق حسین
دسته کلید
نکته
خائن به وطن ، همه جا ، نزد همه و همیشه منفور است!
ازغدی: شیعه را نباید از گزینه نظامی ترساند
فدائیان اسلام
اجرای حکم اسلام در حکومت طاغوت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 21
>> مجموع بازدیدها: 369956
» درباره من

یادداشتهای من

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حسین[5] . آمریکا[3] . شهادت[3] . یهود[3] . محرم[2] . مظلوم[2] . معرفت[2] . ندارد[2] . شیطان بزرگ[2] . شیعه[2] . صهیونیست[2] . بنزین[2] . آزادی بیان[2] . عزت[2] . علی[2] . فلسطین[2] . امام حسین[2] . امام رضا . امام رضا(ع) . امربه معروف ونهی از منکر . انسان . اوباما . ای شما ایکه . ای کسانی که . ایران . ایمان . بردگی . آمریکا . ائمه اطهار . ابی عبدالله . اختلاف سیاسی و مذهبی . ارزش . استثمار . اسرائیل . اصل هشتم . افزایش قیمت . حسین(ع) . حسینی . حضرت محمد(ص) . خدا . خودپرستی . خودنمائی . درد . دروغ . دین_سکوت . ذلت . رئیس جمهور آمریکا . رانت خواری . رمضان . رمی جمرات . رنگارنگ . زیبایی . زینت . سازمان تمانی . سازمان کهیلا . شعار . شکست . قانون اساسی . قدر . قطره چکان . قمه زنی . قیامت . کربلا . کفش . گران فروشی . گریه . مجلس . غدیر . فرانسیس فوکویاما . فرهیخته . فساد مالی . فعالیت اقتصادی . عشق حسین . آسمونی . ترس . تروریسم . تعزیه . تلویزیون سلام . تنهایی . توانمندی . توبه . توطئه . جامعه فرهیخته . جهان . چشم چرانی . چهره . حجاب . صیاد . طرح اقتصادی . ظلمکم فروشی . عاشورا . عباسی . عزاداری . صلوات . نظارت . نقد . هدفمند کردن یارانه ها . هنر . هوشمندی . وداع . ولایت فقیه . مهدویت . مهم و مهمتر . مداحی . مدیریت . آبرو .
» آرشیو مطالب
طنز سیاسی
طنز اجتماعی
آموزشی
سیاسی و اجتماعی
مذهبی
اد بی
قصه
یک نکته
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب