سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا خویشاوندی که از بیگانه دورتر است، و بسا بیگانه ای که از خویشاوند، نزدیک تر است . [امام علی علیه السلام]
یادداشتهای من
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» برج میلاد سمبل...

تو خبرا می خوندم که در یکی دو هفته آینده در برج میلاد ی که از پول این مردم برای مردم ساخته شده بستنی با طعم طلا با قیمت 400 هزار تومان ارائه خواهد شد. خیلی متاسف شدم نمی دونم شهردار تهران و یا دیگر مسئولین شهر در کجا سیر میکنند چرا باید اجازه دهند سازه ای که با پول این مردم ساخته شده رستورانی داشته باشد که غذا با مبالغ بالایی سرو شود که همه مردم نتوانند استفاده کنند و فقط عده ای از ما بهتران که تمکن مالی خیلی خیلی خوبی دارند استفاده کنند. واقعا این اسلامی است. راستی این سازه سمبل چه چیزی هست؟ و چه دردی از این مردم پا برهنه را دوا می کند؟ آیا سمبل تمدن ماست ؟ براستی سمبل چه چیزی است ؟  من که فکر میکنم سمبل نابرابری و بی عدالتی شده است .

شهرداری تهران با وقاحت تمام می گوید که طبقه فوقانی این سازه را که رستوران گردان هست را به بخش خصوصی اجاره داده اند تا هر گونه می خواهد در خدمت آقازاده ها باشد تا بتواند برای آنها بستنی با طعم طلای 400 هزارتومانی و سرو غذای 168 هزار تومانی داشته باشد.

بله برادر، مردم 11 سال چشم دوختند تا ببینند این سازه کی به اتمام میرسد و بعد چی میشود و اینکه چگونه می توانند از آن استفاده کنند اما غافل از اینکه ...

یادش بخیر پدرم سالها قبل می گفت که پسر جان این قدر به خودت سخت نگیر این مملکت فقط مخصوص اعیان و اشراف است و تو امسال تو هم کاری ازشون بر نمیاد فقط بپا که ایمانت مشکل پیدا نکند و فقط کلاه خودت را سفت بگیر و نماز و روزه ات را انجام بده و حق مردم را هم نخوری بقیه اش را بسپار به خدا و ...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( شنبه 91/3/20 :: ساعت 1:28 عصر )
»» خاطره ای از دکتر علی شریعتی

کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ، آن هم به سه دلیل ؛ اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید و سوم - که از همه تهوع آورتر بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت. !... چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه خودم زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بود .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( شنبه 91/2/23 :: ساعت 5:36 صبح )
»» زن کامل

ملانصرالدین با دوستی صحبت می کرد

خوب ملا ، هیچ وقت به فکر ازدواج افتاده ای؟

ملانصرالدین پاسخ داد : بله فکر کرده ام. جوان که بودم تصمیم گرفتم زنی کامل پیدا کنم. از صحرا که گذشتم وبه دمشق رفتم وبا زن پر حرارت و زیبایی آشنا شدم ، اما او از دنیا بی خبر بود.

بعدبه اصفهان رفتم . آن جا هم با زنی آشنا شدم که معلومات زیادی درباره یِ آسمان و زمین داشت اما زیبا نبود. بعد به قاهره رفتم و نزدیک بود با دختر زیبا و با ایمان و تحصیلکرده ای ازدواج کنم.

- پس چرا با او ازدواج نکردی؟

ملانصرالدین گفت: آه رفیق ، متاسفم او هم دنبال مرد کاملی می گشت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( پنج شنبه 91/2/21 :: ساعت 5:2 عصر )
»» وعده ها همه در حرف ، نه در عمل

یکی از دانشمندان قدیم ایران گفته است مردم بر سه گروهند: « آنان که نمی گویند و می کنند ، و آنان که می گویند و می کنند ، و آنان که می گویند و نمی کنند.» با توجه به اینکه دانشمندان علم اخلاق گروه اول را در این سه گروه پسندیده می دانند . اما در عمل از این سه گروه ، گروه سوم موفق تر و کامیافته تر بوده اند یعنی همواره وعده های دور و دراز و مژ ده های دل آویز می داده اند و هیچ وقت عمل نمی کردند.

مثل شعار ارزان کردن مسکن ، ایجاد اشتغال ، جلوی تورم را گرفتن ، ولی همه در حرف و نه در عمل!

امروزه در کشورهای پیشرفته پیش از وعده دادن به مردم کشورشان به امکانات مادی و معنوی خود می نگرند و با دانشمندان آگاه و مردم دوست و آمارگران درستکار مشورت می کنند و تصمیمات خود را با مردم در میان می گذارند ، سپس به مردم وعده می دهند و تا به آن وعده جامه عمل نپوشانده اند وعده دیگری نمی دهند.

ببینید در کشورهایی مثل سوئد ، نروژ ، دانمارک دولت به منزله مادرِ مهربانِ مردم است و بدیهی است که کودکان ، مادرِ مهربان خود را دوست می دارند و هیچ وقت فاصله یی میان آنها بوجود نمی آید ، بزرگان ما که این همه وعده می دهند و کاری نمی کنند شاید فراموش کرده اند که سرانجام روزی یکی مانند بهلول پیدا شود که این همه وعده های نسیه را نپذیرد و یا باور نکند.

گویند روزی هارون الرشید از بهلول پرسید که : دوست ترین مردم نزد تو کیست؟ گفت : آنکس که شکم مرا سیر کند ، گفت اگر من شکم ترا سیر کنم مرا دوست داری ؟ گفت : دوستی به نسیه نباشد!

گفته بودی که شوم مست و دو بوست بدهم

وعده از حد بشد و ما نه دو دیدیم و نه یک !( حافظ )



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( چهارشنبه 91/2/20 :: ساعت 10:38 عصر )
»» زهد

زهد – زهد انقلابی که این روزها دیگه شنیده نمی شود

زهد انقلابی چیست؟

زهد انقلابی یعنی:

- تحمل فقر برای مبارزه با فقر

- تحمل گرسنگی برای مبارزه با گرسنگی

- صرفنظر کردن از نان خویش برای بدست آوردن نان مردم

- یعنی با حد اقلها زندگی کردن

آدمی که ساده زندگی کند و زدوبندی نداشته باشه دلهره ای ندارد چرا که چیزی برای از دست دادن نداره بنابراین محافظه کاری هم نداره.

- مگه میشه ماشین آن چنانی سوار شد و از مشکل تردد و وسیله نقلیه مردم صحبت و دفاع کرد

- مگه میشه توی خونه های آنچنانی زندگی کرد و ویلا های آنچنانی داشت و از کوخ نشینان دفاع کرد

- مگه میشه که میز یا سفره سه وعده غذائی رنگارنگ داشت و دم از مبارزه با گرسنگی زد

- توئی که گرانی را نمی فهمی و اذیتت نمی کنه چگونه می خواهی با گرانی مبارزه کنی

تو اصلا می دونی باید از کجا شروع کنی

به نظر من تو باید اول از خودت شروع کنی

اگر نمی تونی وزهد انقلابی نداری پس چرا رفتی وکیل و وزیر و....مردم شریف و انقلابی شدی؟



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( سه شنبه 91/1/22 :: ساعت 10:57 صبح )
»» سکوت خوب نیست

در هر جای جامعه که دین به معنای واقعی کلمه وارد شده و درست عمل کرده،نتیجه درستی هم عاید شده است.اما بر عکس آن نقاط ضعف هایی که در گوشه و کنار دیده می شود و اعتراض مردم را بدنبال دارد،دقیقاً همان جایی است که مسئولین و یا حتی خود ما به چارچوب دین وفادار نبودیم و فاصله گرفتیم.

باید قبول کنیم که در مواقعی متاسفانه مسئولین و یا مدیران اجرایی برای پوشاندن ضعف های خودشان و توجیه عملکردشان در پشت دین سنگر گرفته و از دین خرج می کنند.

و یا حتی این جسارت را به خود داده اند که از مشروعیت نهاد ولایت فقیه هزینه کنند تا بدین وسیله ناکارآمدی خودشان را بپوشانند.و این همان چیزی است که واکنش منفی ایجاد میکند. اما در صورتی که معلوم شود بسیاری از رفتارهای فعلی مسئولین دینی نیست و از جانب دینداران و روحانیت به این اعمال و رفتارهای مسئولین اعتراض شود باز میتوان  امیدوار بود که دین نقش مثبت خود را در جامعه خواهد داشت و جریان دین گریزی روند معکوسی پیدا کند.اما بنظر میرسد که اراده ای در بعضی از مسئولین ایجاد شده است که هر مخالفی را محکوم کنند وکنار بگذارند و با خیالی آسوده ادعا می کنند که همه چیز خوب و مطلوب است.اما این را همه باید بدانند که سکوت خوب نیست زیرا سکوت برای یک حامعه زنده نیست در جامعه ای که سکوت است آن حامعه را یک حامعه مرده می نامند نه یک جامعه زنده وپویا.در یک جامعه زنده افراد آن جامعه باید حرف بزنند و حتی گاهی فریاد بزنند در غیر این صورت اگر فریاد زدن و حرف زدن را از جامعه بگیرند آن جامعه دچار یاس و نا امیدی می شود و آن جامعه ای رو به جلو نمی باشد.بنابراین نمیتوان از مردم خواست که نفهمند و جلوی نقد آنها را گرفت.زیرا این اعمال باعث می شود که روح اسلامی و اسلام خواهی از جامعه دور شود.

امام خمینی(ره) در جایی فرموده اند:تخطئه از الطاف خفیه الهی است. حتی در جایی که دولت جمهوری اسلامی میتواند با سعه صدر و تحملی که از خود نشان می دهد برخورد سازنده،منصفانه و عادلانه ای نشان دهد و اگر هم نقدی غیر معقول ، غیر مستدل است، جواب دولت،مستدل و روشن باشد.

نتیجه چنین رویکردی از طرف دولت ویا نهادها این است که عیب های دولت و یا نهاد ها برطرف خواهد شد.و هم اینکه ظرفیت نقد پذیری دولت و نهادها چه در خصوص نقدهای وارده و چه غیر وارد به رخ کشیده می شود. ضمن این که مقوله نقد و نقد پذیری در جامعه ارتقا پیدا خواهد کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( جمعه 91/1/18 :: ساعت 7:50 عصر )
»» فتنه

... گوانتانامو،شکنجه مردم عراق،افغانستان و دیگر مخالفین آمریکا و صهیونیست توسط آمریکائیها و صهیونیست ها بوجود آمده آنوقت یه کشیش افراطی آمریکائی بنام کریستوفارو می گوید:

اسلام دینی است که خشونت را آموزش می دهد و می گوید به باورمن دین اسلام دین کفار و جهنمیان است.

واقعا جای تعجب است که اونها ( مسیحیان و یهودیان ) شکنجگاه بوجود می آورند اونها هستند که از اون سر دنیا به نقاط مختلف دنیا مثل ویتنام،افغانستان و عراق لشگر کشی میکنند واشغال گر هستند وبمب برسر مردم بیگناه میریزند و در ترور دانشمندان و نخبگان دست دارند آنوقت می گویند که دین  (اسلام) دین خشونت است.

-کشتار300000 مسلمان در بوسنی را چه کسانی انجام دادند. آیا این مسیحیان و یهودیان نبودند که دست به نسل کشی زدند.

-کشتارکودکان مسلمان فلسطینی و 5000000 آوره مسلمان فلسطینی و بی خانمان کردن آنها توسط چه کسانی انجام شده است.

-کشتار 655000 نفرمردم بی دفاع عراق توسط ارتش آمریکا. چرا؟

-چه کسانی مردم مسلمان و مظلوم افغانستان را به خاک وخون می کشد

-مگرنه اینکه می گوئید در کتاب مقدس آمده است که: هنگامی که شهری را در روی زمین تصرف کردید همانا خدا آنرا به شما بخشیده است؛همه رابکشید( کتاب مقدس، تثنیه 16:20 )

 But when you capture cities in the land that the lord your God is giving you,kill everyon .(bible, Deuteronomy 20.16)                                                                                                              

خبرنگار از کشیش اوانجلیست صهیونیست ( جری فال ول )سئوال می کند: این روزها مسلمانان احساس می کنند که مسیحیان و یهودیان علیه آنان متحد شده اند و او می گوید بله این درست است.

آیا این شما نیستید که می گوئید در کتاب مقدس آمده است که: وقت پایان فرا رسیده. کار شما تمام است(کتاب مقدس-حزقیال 6:7)this is the end.you are finished ( BiBle- Ezekiel 7.6)                                                                         

آیا این صهیونیستها نیستند که می گویند : دوچشم در برابر یک چشم ، چند دندان در ازاء یک دندان و یا چند نفر در مقابل یک نفر و....  

یا در جایی دیگر یه سرباز اسرائیلی از یه سرباز اسرائیلی سئوال می کند که با روستاهای اشغال شده چه کنیم؟ او می گوید همه را بسوزانیم.(آدم یاد سربازان آمریکائی در ویتنام می افتد که آنها نیز روستاهای ویتنامی را می سوزاندند)

و اما اسلام ، انسانها را به فرهنگ و دانش ترغیب می کند و اسلام انسان کشی را برای پذیرش دین نمی پذیرد و حتی در تنگنا قرار دادن آدمی برای پذیرش دین را نفی کرده و می فرماید: در پذیرش دین هیچ اجباری نیست(سوره 2 آیه 256)

Islam does not at All admit genocide to expend religion and explicitly rejects cornering people to accept it: there should be no compulsion in religion.( Quran,surah 2,verse 190)                               

خداوند می فرماید:

جهاد در اسلام برای دفاع از خود در برابر متجاوز و دفع فتنه است.جهاد کنید و بیش از آن تجاوز نکنید.

Jihad in islam is for self defence and repelling the transgression of seditious people. Fight those who fight against you along Gods way, yet do not initiate hostilities. ( Quran, surah 2,verse 190)

حال قضاوت با مردم است که دین و کتاب چه کسانی جنگ طلب است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( چهارشنبه 91/1/16 :: ساعت 11:45 صبح )
»» سال نو مبارک

ای آنکه به تدبیر تو گردد ایام

ای دیده و دل از تو دگرگون مادام

وی آنکه به دست توست احوال جهان

حکمی فرما که گردد ایام به کام



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( سه شنبه 91/1/1 :: ساعت 5:37 صبح )
»» هنرمند سخیف

اخلاق مجموعه ای از صفات روحی و باطنی انسان است و زمانی که صفت اسلامی را بر اخلاق می افزائیم در واقع مرزی را برای آن تعریف کرده ایم که محتوای آن با مرزبندی دیگر اخلاق که حاوی صفتهای دیگر است متفاوت می باشد.

هر انسانی در هر جامعه ای که زندگی می کند با توجه به نوع حرفه و شغل و ارتباطی که با مردم جامعه خود دارد بر حسب وظیفه حرفه ای که بر دوش دارد نوعی اخلاقیات را رعایت می کند که به آن اخلاق حرفه ای می گویند.

درهمین رابطه هنرمندان سینما نیز از این مقوله مستثنی نبوده و بایستی به مردم خود احترام گذاشته و مسئولیت خودرا در خصوص رعایت اخلاق حرفه ای رعایت نمایند. اما متاسفانه هر از چند گاهی دیده می شود که یکی از احالی سینما چهره واقعی و سخیف خود را نشان می دهد.

چطور می شود وقتی کارگردان سینما که خود را آدمی سخیف ، رکیک ، اهل توالت ، فحش و ناسزا می داند انتظار داشت که فیلمهای ارزشی بسازد.از کسی که خود را کم عقل ، سبک مغز و کم خرد می داند چه انتظاری می توان داشت . کسی خودش اقرار و افتخار می کند که به سینمای سخیف تعلق دارد چگونه اجازه داده می شود که فیلمها و سریالهایش در سیمای جمهوری اسلامی پخش شود. راستی اگر نمی توانید ارتباط خودتان را با این نوع هنرمندان قطع کنید پس برای خدا بیائید نام جمهوری اسلامی را از روی اداره عریض و طویل خود بردارید و تلویزیون ملی بگذارید. همین



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( شنبه 90/11/22 :: ساعت 10:51 عصر )
»» ماجرای پرینت گرفتنم

نمی دونم شما چقدر به این داستان واقعی را که می خوام براتون تعریف کنم  قبول دارید یا ندارید اینش اصلا برام مهم نیست مهم اینه که اتفاق افتاده و من بهش معتقدم و ایمان دارم.

و اما ماجرا از این قرار بود که از طرف هیات تکواندو که عضوشون هستم قرار شد جزوه ای در خصوص عملکرد هیات تهیه تا به فدراسیون در تهران فرستاده شود خب منم همه موضوعات و فعالیتهای هیات را در خونمون جمع و جور کردم  ریختم رو فلش بردم بیرون تا پرینت رنگی بگیرم بنابراین رفتم توی خیابونی که پر بود از مغازه هایی که خدمات کامپیوتری ،چاپ ، تکسیر و تکثیر و غیرو ذالک انجام می دادند. رفتم توی یکی از این مغازه ها یی که قبلا هم رفته بودم و البته از کارشون هم رازی بودم بعداز سلام و احوال پرسی گفتم که پرینت می خوام و فلشم را که مطالبم داخلش بود را گرفت زد به سیستم ، منم نشستم کنارش همین طور که محتویات موضوعی را که می خواستم پرینت بگیرم را چک می کرد رسید به صفحه ای که عکسی بود از امام خمینی و رهبر معظم  که بدون مقدمه بمن گفت من اصلا به اینا اعتقادی ندارم و قبولشون ندارم منم گفتم مهم نیست اونا هم اعتقادی به شما ندارند و گفتم حالا جای این حرفا نیست دیدم که طرف ول نمی کنه و به حرفاش ادامه میده گفتم ببین فعلا من تمرکزم روی مطالبم هست این صحبتها باشه برای بعد و تازه کسی هست که از اونا دفاع کنه که اگر لازم باشه خودش دفاع میکنه البته تو دلم گفتم کاش می رفتم پیش یه بچه مسلمون دیگه پرینت می گرفتم ، خلاصه و قتی مطالبم را چک کرد و اومد پرینت بگیره با توجه به اینکه سیستمهاش بسیار مجهز تر از مغازه های دور و بر خودش بودند ، یه دفه همه سیستم هاش از کار افتاده بودند و هرچی چند نفری سعی میکردند که عیب سیستم هاشون را برطرف کنند نتونستند و خیل براشون جای تعجب بود که تا قبل از من کار می کردند و لی حالا همه از کار افتاده بودند. منهم ازشون اجازه گرفتم فلشم را برداشتم رفتم یه جای دیگه همون نزدیکی و پرینت م را گرفتم و موندم که چقدر خدا زود جواب یارو را داد و منهم به آرزوم رسید رفتم کارمو دادم جای دیگه و ....



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » هادی حامدرحمت ( جمعه 90/10/30 :: ساعت 12:30 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرگ بر آل سعود
حق و حقوق خانمها
چند نکته
عشق حسین
دسته کلید
نکته
خائن به وطن ، همه جا ، نزد همه و همیشه منفور است!
ازغدی: شیعه را نباید از گزینه نظامی ترساند
فدائیان اسلام
اجرای حکم اسلام در حکومت طاغوت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 51
>> بازدید دیروز: 38
>> مجموع بازدیدها: 369414
» درباره من

یادداشتهای من

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حسین[5] . آمریکا[3] . شهادت[3] . یهود[3] . محرم[2] . مظلوم[2] . معرفت[2] . ندارد[2] . شیطان بزرگ[2] . شیعه[2] . صهیونیست[2] . بنزین[2] . آزادی بیان[2] . عزت[2] . علی[2] . فلسطین[2] . امام حسین[2] . امام رضا . امام رضا(ع) . امربه معروف ونهی از منکر . انسان . اوباما . ای شما ایکه . ای کسانی که . ایران . ایمان . بردگی . آمریکا . ائمه اطهار . ابی عبدالله . اختلاف سیاسی و مذهبی . ارزش . استثمار . اسرائیل . اصل هشتم . افزایش قیمت . حسین(ع) . حسینی . حضرت محمد(ص) . خدا . خودپرستی . خودنمائی . درد . دروغ . دین_سکوت . ذلت . رئیس جمهور آمریکا . رانت خواری . رمضان . رمی جمرات . رنگارنگ . زیبایی . زینت . سازمان تمانی . سازمان کهیلا . شعار . شکست . قانون اساسی . قدر . قطره چکان . قمه زنی . قیامت . کربلا . کفش . گران فروشی . گریه . مجلس . غدیر . فرانسیس فوکویاما . فرهیخته . فساد مالی . فعالیت اقتصادی . عشق حسین . آسمونی . ترس . تروریسم . تعزیه . تلویزیون سلام . تنهایی . توانمندی . توبه . توطئه . جامعه فرهیخته . جهان . چشم چرانی . چهره . حجاب . صیاد . طرح اقتصادی . ظلمکم فروشی . عاشورا . عباسی . عزاداری . صلوات . نظارت . نقد . هدفمند کردن یارانه ها . هنر . هوشمندی . وداع . ولایت فقیه . مهدویت . مهم و مهمتر . مداحی . مدیریت . آبرو .
» آرشیو مطالب
طنز سیاسی
طنز اجتماعی
آموزشی
سیاسی و اجتماعی
مذهبی
اد بی
قصه
یک نکته
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب